İngiliz Dili ve Edebiyatı Lisans Programı

Programı Sunan Akademik Birimİngiliz Dili ve Edebiyatı
Program DirektörüBölüm Başkanı: Prof. Dr. Petru GOLBAN, Bologna sorumlusu: Prof. Dr. Tatiana GOLBAN
Program TürüLisans Programı
Kazanılan Derecenin SeviyesiLisans
Kazanılan DereceMezun olunduğunda İngiliz Dili ve Edebiyatı Bölümü lisans diplomasına sahip olunur.
Eğitim Türü Tam zamanlı
Kayıt Kabul KoşullarıOrtaöğretimden Mezun Olmak
Önceki Öğrenmenin TanınmasıTürk Yüksek öğretim kurularında öncel öğrenimin tanınması süreci daha başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Namık Kemal Üniversitesinin tüm programlarında da öncel eğitimin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, bölümlerin müfredatlarında yer alan zorunlu Yabancı dil dersi için her öğretim yılı başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden kendi kendilerine öğrenme sürecini tamamlayan ya da değişik yollarla bu derslerdeki öğrenme çıktılarını sağladığını düşünen öğrenciler bu sınavlara girebilme hakkına sahiptir. Sınava giren öğrencilerden başarılı olanlar ders programındaki ilgili dersten muaf olurlar
Mezuniyet Koşulları Bu programda öğrenim gören öğrencilerin, mezun olabilmek için 4.00 üzerinden en az 2.00 Genel Not Ortalamasına sahip olmaları, Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin şartlarını sağlamaları gerekmektedir. Mezuniyet için kazanılması gereken minimum AKTS, 240'dır. Öğrencilerin aynı zamanda varsa zorunlu stajlarını belirtilen sürede ve özellikte tamamlamaları zorunludur.
Program Amacı Mezun öğrencilere, yazın ve ekin bilgisinin yanında, çok dilli bir donanım kazandırılması temel erekler arasındadır. Küreselleşen dünyada teknolojik gelişme ve yeniliklerin yabancı dil bilgisini zorunlu hale getirdiği bir gerçektir. Program, bu yeni durumu derinliğine çözümleyerek, Eğitim-Öğretim programını Avrupa Birliği yolundaki ülkemizin Bologna sürecinde karşılaşabileceği en son gereksinimleri doğrultusunda oluşturma çabası içindedir. 
Mezunların Mesleki Profilleri  Programı bitirecek olan öğrenciler akademik kurumlar ve Milli Eğitim Bakanlığı dışında, Turizm ve Tanıtma Bakanlığı ile Dışişleri Bakanlığı, AB (Avrupa Birliği) Dairelerinde, Üniversitelerin dış ilişkiler bürolarında, yurt dışı ile ilişkili olan özel sektör kuruluşlarında, reklamcılık, turizm, dışalım, dışsatım, farklı alanlarda işlev yürüten şirketlerde, bankaların kambiyo ve dış ilişkiler bölümlerinde görev alma olanağı bulunabilmektedirler. Mezun öğrencilerimiz,  istenilen ölçütlere uygun sınavları başarmaları durumunda, Milli Eğitim Bakanlığınca Ortaöğretim kurumlarında  İngilizce öğretmeni olarak atanabilmektedirler.
Bir Üst Dereceye GeçişLisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar, ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü (yüksek lisans ve doktora) programlarda öğrenim görebilirler.
Sınavlar, Değerlendirme ve Notlandırma

Her dönem en az bir vize sınavı uygulanır. Vizelerin yanı sıra, her dönemin başında verilen dönem içeriğinde tarihleri belirtilen proje ve ödevler verilir. Her dönemin sonunda, öğrencinin final sınavına girmek zorundadır. Kriterler (ara sınav, proje, ödev ve final gibi) ve dönem sonu notuna etki oranları dönem başında dağıtılan ve/veya web sitesinde yayınlanan ders içerikleri açık biçimde belirtilir. Öğrenci yönetmeliği ve akademik takvime göre final sınavları üniversite tarafından belirlenen ve ilan edilen tarih ve yer ve zamanlarda yapılır.  Öğrencinin dönem sonu notu ders sorumlusu tarafından ara sınav, proje, ödev ve final sınavı sonuçlarına göre verilir. 

Namık Kemal Üniversitesinde geçme notu 100 üzerinden 60’tır. Ancak Final ya da bütünleme sınav sonucunun en az 50 olması zorunludur. Sınavlar, tam not 100 üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile yarıyıl/yıl sonu sınavında veya bütünleme sınavında alınan notun %70’inin toplamıdır. Ancak, bir dersin yarıyıl/yıl sonu notu; ilgili fakülte/yüksekokul kurulunca karar alınmak ve yarıyıl başında ilan edilmek şartıyla ara sınavın veya ara sınavların aritmetik ortalamasının %30’u ile %50’si arasında, yarıyıl/yıl sonu veya bütünleme sınavında alınan notun %70’i ile %50’si arasında değişebilen ve oranlar toplamı %100 olacak şekilde de hesaplanabilir. Hesaplama sonucunda, ondalık noktadan sonra gelen ilk sayı beşten küçük ise bir alt tam sayıya, beş veya beşten büyük ise bir üst tam sayıya yükseltilerek kesinleştirilir.

http://oidb.nku.edu.tr/yonetmenlik/2011eos.pdf adresinde bulunabilir.

Dönem sonu-bütünleme notu dersin sorumlusu tarafından değerlendirme kriterleriyle birlikte Öğrenci İşlerine teslim edilir. Dönem sonu ve bütünleme notları öğrenci bilgi sisteminde yayınlanarak ilan edilir. 

Notlar:

Alınan her ders için öğrenciye dönem notu olarak aşağıda belirtilen harf notları verilir.  Harf notları, katsayı ve oran karşılıkları aşağıdaki gibidir.Öğrencilerin başarılarının değerlendirilmesinde esas alınan notlama sistemi, aşağıda belirtilen dereceler ve harfler ile ifade edilir:

 

Puan

Harfli Notu

Katsayı

Başarı Durumu

90-100

AA

4.00

Başarılı

80-89

BA

3.50

Başarılı

70-79

BB

3.00

Başarılı

65-69

CB

2.50

Başarılı

60-64

CC

2.25

Başarılı

50-59

DD

2.00

Başarısız

30-49

FD

1.00

Başarısız

0-29

FF

0.00

Başarısız

 

Öğrenciler DD, FD yada FF aldıkları dersleri dersin açıldığı ilk dönem almak zorundadırlar.

Başarılı Öğrenciler

Önlisans/lisans öğrenimini tamamlayan ve genel ağırlıklı not ortalaması 3.00 ile 3.49 arasında olan öğrenciler onur öğrencisi; ortalaması 3.50 veya üstü olan öğrenciler ise yüksek onur öğrencisi olarak mezun olurlar.

 

Eğitim Öğretim Metotları

 Öğretme - öğrenme yöntem ve stratejileri, öğrencilerin kendi kendine çalışma, yaşam boyu öğrenme, gözlem yapma, başkasına öğretme, sunma, eleştirel düşünme, takım çalışması, bilişimden etkin yararlanma gibi becerilerini arttıracak şekilde seçilmektedir.

Ayrıca, öğretim tarzının farklı kabiliyetleri olan öğrencileri destekleyecek biçimde olmasına dikkat edilir. Programda kullanılan eğitim-öğretim metotları aşağıdaki listede verilmiştir*:

*EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

BAŞLICA ÖĞRENME FAALİYETLERİ

KULLANILAN ARAÇLAR

Ders

Dinleme ve Anlamlandırma

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Tartışmalı Ders

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Özel Destek / Yapısal Örnekler

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Rol Yapma / Drama

Önceden planlanmış özel beceriler

Standart derslik teknolojileri, özel donanım

Problem Çözme

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Vaka Çalışması

Önceden planlanmış özel beceriler

 

Beyin Fırtınası

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

KüçükGrup Tartışması

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz

Gösterim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Benzetim

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, Bilişim becerileri

Gözleme imkan verecek gerçek ya da sanal ortam

Seminer

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Grup Çalışması

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta, çevrimiçi sohbet,
Web tabanlı tartışma forumları

Saha/Arazi Çalışması

Gözlem/durumları işleme, Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Laboratuar

Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması

Özel donanım

Ödev

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim

İnternet veri tabanları, kütüphane veri tabanları, e-posta

Sözlü

Araştırma - yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum

 

İnceleme/Anket Çalışması

Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma

 

Panel

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz, özel donanım

Konuk Konuşmacı

Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme

Standart derslik teknolojileri, çoklu ortam araçları, projektör, bilgisayar, tepegöz,
özel donanım

Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri/ Projeleri

Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler

 

(*) Dersin özelliklerine göre burada belirtilen yöntemlerin biri veya birkaçı uygulanabilir.

Program Çıktıları

1-Alanında kendine güvenen ve yetkin bilim adamı yetiştirmek: Bir konuşmaya katılabilmek için gerekli beceri ve donanımlara sahiptirler. Başkalarının ortaya koyduğu farklı bakış açılarını dikkatli ve saygılı bir biçimde dinlerler, kendi değerlendirme ve sorularını başkalarının görüşlerine ilintileyerek açık bir biçimde yaparlar. Gerektiğinde kendilerinden istenen sunum ve gösterileri hazırlar, düzenler ve gerçekleştirirler. Kendilerinden bilimsel bir çalışma ya da araştırma istendiğinde yazılı ve sözlü sunum ya da varsayımlarını ortaya koyarlar. Yazınsal söylem ve metinleri analiz etmeyi, açıklamayı ve değerlendirmeyi bilirler.
2-Edebiyatlarıyla ilgili kariyerlerine hazırdırlar. Dilin kullanım ve işleyiş özeliklerini, sözcük ve anlam yapılarını tanırlar. Yazınsal alanda yorum ve değerlendirmelerde bulunurlar. Yazın, felsefe, siyaset ve toplumu ilgilendiren konulara eleştirel yaklaşmayı bilirler. Eleştirel düşünmeye ve yorum yapmaya önem verirler. Empati yeteneği gelişmiş ve evrensel değerleri özümsemiş kişiler olarak, konulara farklı açılardan bakabilirler.
3-Eğitimin tüm alanlarında görev alacaklar için sözlü ve yazılı öğretim formasyonu kazandırmak: Bölümden mezun olan öğrenciler, eğitim ve öğretim alanında kendilerinden istenen dilbilgisi, konuşma, yazma, dinleme, aktarma ve iletişim kurma becerilerinde gerekli bilgi ve donanıma sahip olurlar. Öğrendikleri yabancı dil ya da dilleri başkalarına öğretirken, amaçlarını, seçimlerini, uygun öğretim stratejilerini ve yöntemlerini aldıkları eğitim çerçevesinde bilirler, örneklendirme yaparlar ve konularına hâkimdirler.
4-Farklı kültürleri ve yapıtlarını okuyan ve izleyen etkin okurlar yaratmak: Öğrenciler, öğrenim ve edinimleri sayesinde yorumlarını oluştururlar, düşünce ve duygularını ayrıntılarıyla yazar ve etkili konuşurlar. Yazın, dil ve imgeleme önem vererek, dil ve yazın tutkunu olurlar. Yazının, duyguların dile getirilmesinde, imgelemin eğitilmesi ve gelişmesinde ne kadar önemli olduğunun ayrımındadırlar. Estetik ve etik değerin yargılanmasında kapasitelerini geliştirirler. Temel bir hak olarak dilin insancıl amaçlara yönelik etkin kullanımına, okur ve geleceğin yazarı olarak, kültür yaşamına hazırlanmaya önem verirler. Yazını, çok kültürlülük ve farklı kültürlerin dile getirilmesi olarak algılarlar.
5-İş pazarındaki rekabet gücünü artıracak özel alan diline ait dilsel becerileri kazandırmak ve gittikçe yaygınlaşan çok dilliliği desteklemek: İçinde bulunulan koşullar, ülkenin çıkarları, kültürel ve ekonomik yapısı ve dünyanın siyasi ve ekonomik seyrine uygun olarak, öğrenciler öğrenim gördükleri yabancı dilin dışında en az ikinci bir yabancı dili yetkin olacak seviyede öğrenirler. Farklı alanlardaki iş pazarına uygun donanımla mezun olurlar. Yabancı dil ya da dilleri turizm, pazarlama, bankacılık ve finans, uluslar arası ilişkiler ve iletişim gibi alanlarda kullanırlar ve gerekli terminolojiye sahiptirler.
6-Öğrencinin özellikle öğrenim gördüğü alanda bilgilendirmeye, açıklamaya ve eleştiriye yönelik yazılı ve sözlü metinleri kaleme almak, hazırlamak ve sunmak: Farklı metin tipleriyle ilgili kurallara, asıl amaca, imla, gramer, sözdizim ve noktalama kurallarına, sözlü bir sunumun gerekliliklerine, uygun ve zengin bir sözcük dağarcığı ilkelerine uyarak, okuyucu ya da dinleyiciyi hoşnut bırakacak söylem ve metinleri oluşturur.
7-Üst düzeyde dil ve edebiyat öğretimini gerçekleştirmek: Amaç ne olursa olsun, dil öğrenimi yapan kişi öğrendiği dil ya da dillerin dilbilgisi kurallarını, sözdizim yapılarını bilir ve bunları başkasıyla iletişim kurarken hızlı ve ustalıkla kullanır. Akıcı ve net bir biçimde aksansız konuşur. Yazınsal bilgi ve becerileri edinmiştir, bunları kendi düşünce ve amaçları doğrultusunda kendine özgü bir biçimde anlatmasını ve bunlar hakkında fikir alışverişini bilir.
8-Yabancı dil ve yazın becerilerinin gerekli olduğu kamu ya da özel sektöre ait yüksek derecede sorumluluk isteyen görevler için uygun beceri ve donanımları vermek: Öğrenciler, dilin ustalıkla kullanımını, araştırma ve iletişim becerilerini, iyi bir genel kültürü, geniş ve açık bir düşünce yapısını ve eleştirel bir yargıyı gerektiren tüm iş alanlarına hazırdırlar. Tercümanlık ve çeviri yapmasını bilirler.

Müfredat

İngiliz Dili ve Edebiyatı Kredili Ders Yapısı Şeması



1. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I 2 0 2
İDEB105 Britanyada Toplum ve Yaşam 2 0 5
İDEB103 Edebi Türler ve Akımlar 2 0 4
İDEB111 İleri İngilizce Becerileri I 3 0 3
KRYP01 Kariyer Planlama 1 0 2
İDEB109 Kompozisyon ve İletişim 2 0 2
İDEB101 Ortaçağ İngiliz Edebiyatı 3 0 5
TDİ101 Türk Dili I 2 0 2
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 1.SINIF GÜZ DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 5
ADEB151 Almanca Temel Beceriler 4 0 5
FDEB151 Fransızca Temel Beceriler 4 0 5
JDEB151 Japonca Temel Beceriler 4 0 5
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II 2 0 2
İDEB106 Batı Felsefesi Tarihi 2 0 4
İDEB112 Eleştirel Düşünce ve Edebi Analiz 2 0 3
İDEB104 Genel Dilbilim 2 0 3
İDEB108 İleri İngilizce Becerileri II 4 0 5
İDEB102 Rönesans Çağı İngiliz Edebiyatı 4 0 6
TDİ102 Türk Dili II 2 0 2
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 1.SINIF BAHAR DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 5
ADEB150 Almanca Temel Beceriler II 4 0 5
JDEB150 Japonca Temel Beceriler II 4 0 5
JDEB150 Japonca Temel Beceriler II 4 0 5
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

2. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İDEB201 17. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı 4 0 6
İDEB209 Amerikan Edebiyatı I 4 0 5
İDEB207 Amerikan Tarihi ve Kültürü 2 0 3
İDEB211 Çağdaş İngiliz Dili I 2 0 4
İDEB205 Kurgusal Edebiyat Araştırmaları 2 0 3
İDEB203 Mitoloji 3 0 4
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 2.SINIF GÜZ DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR) 5
ADEB250 Almanca Temel Beceriler III 4 0 5
FDEB250 Fransızca Temel Beceriler III 4 0 5
JDEB250 Japonca Temel Beceriler III 4 0 5
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İDEB202 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı 4 0 6
İDEB210 Amerikan Edebiyatı II 4 0 5
İDEB212 Çağdaş İngiliz Dili II 2 0 4
İDEB206 İngiliz Dili Tarihi 2 0 3
İDEB208 Şiir Araştırmaları 2 0 3
İDEB204 Tiyatro Araştırmaları 3 0 4
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 2.SINIF BAHAR DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 5
ADEB256 Almanca Temel Beceriler IV 4 0 5
FDEB256 Fransızca Temel Beceriler IV 4 0 5
JDEB256 Japonca Temel Beceriler IV 4 0 5
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

3. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İDEB303 Antik Edebiyatı 3 0 5
İDEB309 Çağdaş İngiliz Dili III 2 0 4
İDEB307 Çeviri I 2 0 3
İDEB301 İngiliz Romantik Edebiyatı 4 0 5
İDEB305 Shakespeare 2 0 3
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 3.SINIF GÜZ DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 7
ADEB350 Almanca İleri Dil Becerileri I 4 0 7
FDEB350 Fransızca İleri Dil Becerileri I 4 0 7
JDEB350 Japonca İleri Dil Becerileri I 4 0 7
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 3.SINIF GÜZ DÖNEMİ(3 AKTS) 3
İDEB313 Deyişbilim 2 0 3
İDEB311 Edebi Mitler 2 0 3
İDEB319 Söylem Çözümlemesi 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İDEB304 Batı Edebiyatı Tarihi 4 0 5
İDEB310 Çağdaş İngiliz Dili IV 2 0 4
İDEB308 Çeviri II 2 0 3
İDEB302 Viktorya Dönemi Edebiyatı 4 0 5
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 3.SINIF BAHAR DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 7
ADEB390 Almanca İleri Dil Becerileri II 4 0 7
FDEB390 Fransızca İleri Dil Becerileri II 4 0 7
JDEB390 Japonca İleri Dil Becerileri II 4 0 7
Seçmeli 3. SINIF BAHAR DÖNEMİ (3AKTS)() 3
İDEB306 Sömürgecilik Dönemi ve Sömürgecilik Sonrası D 2 0 3
İDEB316 Toplum Dilbilim 2 0 3
Seçmeli Üniversite Genel Seçmeli Dersler() 3
İDEB312 İngiliz Kültür Tarihi 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

4. Sınıf



2024-2025 Güz Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İDEB401 20. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı I 4 0 5
İDEB405 Çağdaş Avrupa Edebiyatı 4 0 5
İDEB409 Çeviri III 2 0 3
İDEB407 İngiliz Edebiyat Eleştirisi Tarihi 3 0 4
İDEB403 Kültür Araştırmaları 2 0 3
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF GÜZ DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 7
ADEB450 Almanca Yetkin Dil Becerileri I 4 0 7
FDEB450 Fransızca Yetkin Dil Becerileri I 4 0 7
JDEB450 Japonca Yetkin Dil Becerileri I 4 0 7
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF GÜZ DÖNEMİ(SEÇMELİ YABANCI DİL SEÇENLER DAHA SONRAKİ DÖNEMLERDE DE AYNI DİLİN DEVAMINI ALIR.) 3
İDEB413 Çağdaş Şiir 2 0 3
İDEB419 Uygulamalı Dilbilim 2 0 3
Toplam AKTS: 30

2024-2025 Bahar Yarıyılı
Ders Kodu Ders Adı İncele T U AKTS
İDEB402 20. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı II 4 0 5
İDEB408 Araştırma Metodolojisi 2 0 3
İDEB406 Çağdaş Edebiyat Kuramı 3 0 4
İDEB410 Çeviri IV 2 0 4
İDEB404 Karşılaştırmalı Edebiyat 3 0 4
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF BAHAR DÖNEMİ(ALMANCA DERSİ ALANLAR YALNIZ ALMANCA FRANSIZCA DERSİ ALANLAR YALNIZ FRANSIZCA SEÇMELİDİR.) 7
ADEB480 Almanca Yetkin Dil Becerileri II 4 0 7
FDEB480 Fransızca Yetkin Dil Becerileri II 4 0 7
JDEB480 Japonca Yetkin Dil Becerileri II 4 0 7
Seçmeli İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI 4.SINIF BAHAR DÖNEMİ(SEÇMELİ YABANCI DİL SEÇENLER DAHA SONRAKİ DÖNEMLERDE DE AYNI DİLİN DEVAMINI ALIR.) 3
İDEB414 Çağdaş Roman 2 0 3
İDEB412 Edebiyat Çevirisi 2 0 3
Toplam AKTS: 30
Yıllık Toplam AKTS: 60

Ders & Program Çıktıları Matrisi

ATİ101 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi I
#
34543444
34543444
34543444
34543444
34543444
34543444
34543444
34543444
34543444
İDEB105 Britanyada Toplum ve Yaşam
#
32223232
33232323
22333222
32233122
23122323
23323232
İDEB103 Edebi Türler ve Akımlar
#
22032132
32212122
21332112
23121111
23111121
33312222
İDEB111 İleri İngilizce Becerileri I
#
33322333
33322333
33322333
KRYP01 Kariyer Planlama
#
33333222
33333222
33333222
33333222
33333222
33333222
33333222
İDEB109 Kompozisyon ve İletişim
#
22112121
22121122
12112223
22131122
22131122
12221223
İDEB101 Ortaçağ İngiliz Edebiyatı
#
33232332
33232332
33232332
33232332
33232332
33232332
TDİ101 Türk Dili I
#
45553143
45553143
45553143
45553143
45553143
45553143
45553143
45553143
45553143
45553143
45553143
45553143
45553143
45553143
ADEB151 Almanca Temel Beceriler
#
33333332
32223332
12233333
33333323
FDEB151 Fransızca Temel Beceriler
#
43344444
43344444
43344444
43344444
JDEB151 Japonca Temel Beceriler
#
11111111
ATİ102 Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi II
#
43413113
43413113
43413113
43413113
İDEB106 Batı Felsefesi Tarihi
#
45444455
45444455
45444455
45444455
45444455
45444455
İDEB112 Eleştirel Düşünce ve Edebi Analiz
#
34353145
34353145
34353145
İDEB108 İleri İngilizce Becerileri II
#
42455424
42455424
42455424
İDEB102 Rönesans Çağı İngiliz Edebiyatı
#
45444455
45444455
45444455
45444455
45444455
45444455
TDİ102 Türk Dili II
#
23111111
İDEB201 17. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı
#
13212131
22131212
31323113
22132221
13323332
31231223
İDEB209 Amerikan Edebiyatı I
#
22323333
32333233
32333323
23223323
33333332
İDEB207 Amerikan Tarihi ve Kültürü
#
23333332
23333232
23333232
23333233
23333333
23333333
İDEB211 Çağdaş İngiliz Dili I
#
33223322
33223312
32223312
32223322
İDEB205 Kurgusal Edebiyat Araştırmaları
#
33323213
33223223
33223222
33223332
33222222
33223233
İDEB203 Mitoloji
#
55445454
55445454
55445454
55445454
55445454
55445454
ADEB250 Almanca Temel Beceriler III
#
33222333
33322232
33322322
33322233
FDEB250 Fransızca Temel Beceriler III
#
45545555
45545555
45545555
JDEB250 Japonca Temel Beceriler III
#
12211125
İDEB202 18. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı
#
45454455
45454455
45454455
45454455
45454455
45454455
İDEB210 Amerikan Edebiyatı II
#
44555555
44555555
44555555
44555555
44555555
44555555
İDEB208 Şiir Araştırmaları
#
24242343
24242343
24242343
24242343
24242343
24242343
İDEB204 Tiyatro Araştırmaları
#
45554455
45554455
45554455
45554455
45554455
45554455
İDEB303 Antik Edebiyatı
#
33332221
33332221
33332221
33332221
33332221
İDEB309 Çağdaş İngiliz Dili III
#
33231322
31231322
33231312
22231312
İDEB307 Çeviri I
#
55454455
55454455
55454455
İDEB301 İngiliz Romantik Edebiyatı
#
23232322
23222322
33233333
23132222
23223323
İDEB305 Shakespeare
#
13321232
21213123
32113233
13232312
21321123
ADEB350 Almanca İleri Dil Becerileri I
#
33321423
33312233
32222332
22332422
33321533
43233232
FDEB350 Fransızca İleri Dil Becerileri I
#
54533554
54533554
54533554
54533554
JDEB350 Japonca İleri Dil Becerileri I
#
11111111
11111111
11111111
İDEB313 Deyişbilim
#
11213222
33233132
32332212
32222233
21221231
22113331
32223142
İDEB311 Edebi Mitler
#
31121133
32212233
İDEB319 Söylem Çözümlemesi
#
33333333
33333333
33333333
33333333
33333333
33333333
33333333
33333333
33333333
33333333
İDEB304 Batı Edebiyatı Tarihi
#
45554555
45554555
45554555
45554555
45554555
İDEB308 Çeviri II
#
54455545
54455545
54455545
54455545
İDEB302 Viktorya Dönemi Edebiyatı
#
55555455
55555455
55555455
55555455
55555455
İDEB306 Sömürgecilik Dönemi ve Sömürgecilik Sonrası D
#
44555555
44555555
44555555
44555555
44555555
44555555
İDEB316 Toplum Dilbilim
#
44444444
44444444
44444444
44444444
44444444
İDEB401 20. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı I
#
33222333
32232233
33232322
22332222
32331323
33231323
İDEB405 Çağdaş Avrupa Edebiyatı
#
13211323
21323211
31121233
12221312
23132131
31311221
İDEB409 Çeviri III
#
33213231
33213231
33213231
33213231
33213231
İDEB407 İngiliz Edebiyat Eleştirisi Tarihi
#
12332122
23123212
22223132
22313132
12223132
22123133
İDEB403 Kültür Araştırmaları
#
23233332
23233333
23233232
22233233
22233333
22233333
ADEB450 Almanca Yetkin Dil Becerileri I
#
11111111
11111111
31111111
11111111
11111111
11111111
11111111
11111111
11141111
11111111
41111111
11111111
FDEB450 Fransızca Yetkin Dil Becerileri I
#
45345545
45345545
45345545
45345545
45345545
45345545
45345545
45345545
JDEB450 Japonca Yetkin Dil Becerileri I
#
23323322
İDEB413 Çağdaş Şiir
#
22131322
12122311
22131211
İDEB419 Uygulamalı Dilbilim
#
32323222
32323222
32323222
32323222
32323222
32323222
32323222
32323222
İDEB402 20. Yüzyıl İngiliz Edebiyatı II
#
54451455
54451455
54451455
54451455
54451455
54451455
İDEB406 Çağdaş Edebiyat Kuramı
#
54435335
54435335
54435335
54435335
54435335
54435335
İDEB410 Çeviri IV
#
24233434
24233434
24233434
24233434
İDEB404 Karşılaştırmalı Edebiyat
#
54454555
54454555
54454555
54454555
54454555
54454555
İDEB414 Çağdaş Roman
#
45554444
45554444
İDEB412 Edebiyat Çevirisi
#
33333333
33333333
33333333